Steve Jobs mawiał: „Ludzie nie wiedzą, czego chcą, dopóki im tego nie pokażesz”. Zobacz jak możesz generować większą sprzedaż w Twoim salonie optycznym przez oferowanie swoim klientom dodatkowych akcesoriów do zakupionych okularów.
Wielu z nas pamięta zapewne te czasy, w których w salonach optycznych sprzedawało się tylko kilka modeli okularów dostępnych na rynku. Klienci kupowali wszystko co tylko było dostępne, często stojąc w długich kolejkach. Sam pamiętam takie sytuacje.
Na przestrzeni ostatnich lat nastąpiło wiele zmian i dzisiejsza wizyta w salonie optycznym nie ma wiele wspólnego z tym co było kiedyś. Klienci kupując okulary coraz częściej dokonują świadomych wyborów dzięki ogólnodostępnej wiedzy w Internecie i innych mediach. Ich nowe okulary mają być teraz modne i spełniać coraz to śmielsze oczekiwania, a soczewki okularowe – nowoczesne i bezpieczne. Optycy muszą więc sprostać takim wymaganiom.
Wywiad z klientem i działania, które się opłacą
Zwróćmy uwagę, że bardziej aktywni i świadomi użytkownicy okularów zaopatrują się już nie tylko w jedną parę okularów. Dominuje tu chęć poprawy komfortu widzenia i używania okularów w różnych sytuacjach. Często dotyczy to również bezpieczeństwa. To dla takich osób pojawia się na rynku wiele propozycji specjalnych opraw i akcesoriów okularowych.
Jak mawiał Steve Jobs „Ludzie nie wiedza, czego chcą, dopóki im tego nie pokażesz„, dlatego warto zapytać każdego klienta czym zajmuje się na co dzień, aby skutecznie doradzić i zaprezentować rozwiązania dopasowane do jego stylu życia.
Zadowoleni klienci z pewnością powrócą do Twojego salonu optycznego po kolejne produkty i szybko pochwalą się znajomym. Mamy więc szansę sprzedaży wielu komplementarnych produktów, które niejednokrotnie przewyższają cenę samych okularów. Nie jest to więc sprawa mniejszej wagi, kiedy myślimy o klientach długofalowo. W obecnym tempie życia klienci chcą być obsłużeni szybko i kompleksowo. Nie raz pewnie zdarzyło Ci się jeździć po mieście szukając, wydawałoby się, zwykłego produktu, a jednak nie udało Ci się go dostać tam, gdzie z reguły powinien być dostępny. Pomyśl o swoich klientach i postaraj się aby Twój salon optyczny kojarzony był z miejscem, gdzie Twoi pacjenci komfortowo i kompleksowo zadbają o swój wzrok, a w ofercie znajdą również wszelkie akcesoria, które pozwolą na używanie okularów niezależnie od tego czym się zajmują zawodowo i jakie mają hobby. Bądź konkurencyjny i nie pozwól swoim klientom szukać takich produktów nigdzie indziej.
Szeroka oferta produktów komplementarnych dla salonów optycznych
Dział akcesoriów okularowych i okularów sportowych, w tym okularów do pływania, to w hurtowni Optykon jeden z bardziej rozwijających się działów w całej ofercie. Odpowiada na większość potrzeb w tym sektorze dlatego warto poszukać tu produktów dla swojego salonu.